GARANȚIA LEGALĂ DE
CONFORMITATE A PRODUSELOR
Toate produsele comercializate de către site-ul nostru
beneficiază de condiții de garanție de conformitate conform legislației în
vigoare. Prezumția lipsei de conformitate nu poate fi invocată atunci când:
· este
incompatibilă cu natura produsului - această situație intervine, în general, în
cazul produselor a căror durată de viață este mai mică de 6 luni;
· este
incompatibilă cu natura lipsei de conformitate - lipsa de conformitate este
provocată de utilizarea incorectă a produsului de către consumator sau de uzură
normală a produsului. Produsele comercializate de Mediastore.ro sunt noi și
provin din surse autorizate de fiecare producător în parte. Garanția voluntară
convențională se poate acorda doar dacă producătorul oferă o astfel de garanție
comercială. În nici într-un caz drepturile consumatorului nu sunt afectate de
existența sau inexistentă unei garanții convenționale comerciale. Dacă sunteți
persoană fizică, vă reamintim drepturile dvs. ca și consumator prevăzute în
Legea nr. 449/2003, în special art. 9-14, și anume:
Art. 9 - Vânzătorul este răspunzător față de consumator
pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul când au fost livrate
produsele.
Art. 10 - În cazul lipsei conformității, consumatorul are
dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără
plata, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să rezilieze
contractul privând acest produs, în condițiile art. 13 și 14.
Art. 11 - (1) În cazul lipsei conformității, consumatorul
are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau
are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu
excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată. (2) O
măsură reparatorie va fi considerată ca disproporționată, dacă ea impune
vânzătorului costuri care sunt ne rezonabile în comparație cu cealaltă măsură
reparatorie, luându-se în considerare:
·
valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de
conformitate;
·
importanța lipsei de conformitate;
·
dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient
semnificativ pentru consumator. (3) O măsură reparatorie va fi considerată ca
imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire
sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv că urmare a lipsei utilajelor sau
a tehnologiei aferente. (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi
făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în
scris, între vânzător și consumator, și fără niciun inconvenient semnificativ
pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru
care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși
15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință
vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. (5) În cazul reparării
produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.
Art. 12 - Noțiunea fără plată, prevăzută la art. 10 și 11,
se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate,
inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare,
expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate și ambalare.
Art. 13 - Consumatorul poate solicita rezolutiunea
contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
·
dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
·
dacă vânzătorul nu a luat măsură reparatorie într-o perioada de timp
rezonabilă;
·
dacă vânzătorul nu a luat măsură reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără
inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14 - Consumatorul nu este îndreptățit să solicite
rezoluțiunea contractului, dacă lipsa conformității este minoră.
RETURNARE PRODUSE
Prin primirea coletului și plata
contravalorii acestuia, consumatorul a luat la cunoștință și acceptă
următoarele condiții contractuale:
-Datele de identificare ale vânzătorului/profesionistului și
ale consumatorului, produsele ce fac obiectul prezentului contract la distanță
și prețul acestora, precum și data prezentului, sunt cele menționate pe
factură.
-Drepturile și obligațiile consumatorului sunt cele
prevazute in O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul
contractelor încheiate cu profesioniști, și în Legea 449/2003 privind vânzarea
produselor și garanțiile asociate acestora.
-Pentru reclamații și servicii post vânzare ne poți contacta
la nr. de tel. 0769.217.365
- Ai dreptul de a te retrage din prezentul contract, fără a
preciza motivele, în termen de 14 zile. Sunt exceptate de la dreptul de
retragere produsele care sunt susceptibile a se deteriora rapid sau produsele
sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din
motive de igienă, dacă au fost desigilate. Perioada de retragere expiră după 14
zile începând de la ziua la care intri personal sau o parte terță, alta decât
transportatorul, indicată de tine în posesia fizică a produselor.
-Pentru a îți exercita dreptul de retragere trebuie să
informezi societatea Mediastore Systems SRL.
-Pentru a respecta termenul limită de retragere este
suficient să ne trimiţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere
înainte de expirarea perioadei de retragere.
-Dacă te retragi, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la tine, cu excepția costurilor de transport, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia de a te retrage din prezentul contract. Vom efectua rambursare prin ordin bancar, în acest caz ne vei indica contul și banca unde se vor vira banii sau dupa caz prin mandat poștal. În orice caz, nu ți se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul primirii unei dovezi din partea ta conform căreia ai trimis produsele către noi, luându-se în considerare data cea mai apropiată.